Selasa, 10 Februari 2015

Lelakiku





Dan aku bercerita tentang hujan pagi ini
Tentang gerimis yang mengundang
Tentang pelangi yang beranjak hilang
Tentang jejak yang kian pudar

Aku bercerita lagi tentang hujan pagi ini
Tentang romansa yang membangunkan dinding rindu yang terselip
Tentang kamu,
Lelakiku

Lelaki yang melebihi guratan senja
Lelaki yang melebihi cahaya purnama
Lelakiku yang kutemui dengan masa lalu
Lelakiku yang penuh dengan rindu

Aku bercerita lagi tentang hujan pagi ini
Bersama kopi yang setia terhadap pagi
Tentang kamu,
Masih tentang lelakiku

Lelakiku yang teramat kurindu
Lelakiku dengan segenap tawa penghilang pilu
Lelakiku penyejuk kalbu di kala gundah menyapaku
Lelakiku dengan apa adanya kamu

Aku bercerita lagi tentang hujan di pagi ini
Tentang mentari kian menghapus bias hujan yang menepi
Tentang pagi yang sudah usai
Tengtang kamu; lelakiku

Lelakiku,
Aku mendo’akanmu sepanjang harimu  




Jakarta, 13 Jan’15

Tidak ada komentar: